رستگاری در پنج گام با سئو ارگانیک

5 گام سئو ارگانیک

سئو ارگانیک چیست؟ چرا سئو ارگانیک اهمیت دارد؟ گوگل و سئو ارگانیک سئو ارگانیک چگونه کار می کند؟ نحوه ایجاد یک استراتژی سئو ارگانیک

تیر 31, 1400     1303 نفر

اگر صاحب یک تجارت هستید، می دانید بازدید کاربران از وب سایت شما چقدر مهم است. از این گذشته، این همان جایی است که آنها می توانند در مورد محصولات، خدمات و برند شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.
اما اگر فقط ترافیک مورد نیاز سایت خود را افزایش ندهید، برند خود را از ستاره شدن محروم کرده اید؟
اگرچه اجرای یک کمپین سئو ارگانیک، تضمینی برای تبدیل شدن برند شما به یک برند شناخته شده نیست اما می توان مطمئن بود که وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو در وضعیت بسیار بهتری قرار خواهد گرفت که می تواند منجر به افزایش ترافیک سایت و فروش بیشتر شود.
اگر این نتایج همان چیزی است انتظار آن را دارید، پس با ما همراه باشید تا در مورد مبانی سئو ارگانیک، استراتژی‌های سئو ارگانیک و اینکه سئو ارگانیک چطور بازی را در کسب و کار شما تغییر می دهد بیشتر بیاموزید.

اگر می خواهید با یک متخصص در مورد بهینه سازی موتور جستجوی ارگانیک صحبت کنید ، در صورت تمایل با ما تماس بگیرید تا در مورد خدمات سئو ارگانیک ما بیشتر بدانید!

سئو ارگانیک چیست؟

سئو ارگانیک (Organic SEO) یک استراتژی در زمینه ی مارکتینگ آنلاین است که از استراتژی های خُردتری مانند استخراج کلمات کلیدی و درج لینک تشکیل شده است که به وب سایت شما کمک می کند تا در صدر صفحات نتایج موتورهای جستجوی غیر ارگانیک، رتبه بندی شود.

چرا سئو ارگانیک مهم است؟


سئو ارگانیک مهم است چرا که 75 درصد جستجوکنندگان حتی روی نتایج صفحه اول هم کلیک نمی کنند. اگر سایت شما رتبه بالایی در رنکینگ ندارد - که حتما از آن مطلعید - وب سایت شما مسلما ترافیک لازم را تجربه نخواهد کرد و این بدان معنی است که سایت شما برای فروش و پیشبرد اهداف کسب و کار شما، بیهوده تقلا می کند.
شما باید به بهینه سازی ارگانیک سایت برای موتورهای جستجوی توجه کنید زیرا کاربران برای پیدا کردن آنچه مورد نیازشان است اغلب به موتورهای جستجو اعتماد می کنند. بیش از 90٪ از تجربیات آنلاین از یک موتور جستجو مانند گوگل شروع می شود.
اگر نتوانید در راس نتایج جستجو قرار بگیرید حتما از درآمد فاصله خواهید گرفت.
در حقیقت ، بیش از 40 درصد درآمد سایت، ناشی از ترافیک ارگانیک است. ناگفته نماند که بازده عملکرد موتورهای جستجوگر چیزی در حدود هشت برابر بیش از بازاریابی سنتی است. جستجو یک کانال مارکتینگ ارزشمند است که منتظر است تا درآمد را به سوی کسب و کار شما سوق دهد.
شما فقط باید سایت خود را براساس سئو ارگانیک، بهینه سازی کنید.

نسبت گوگل با سئو ارگانیک

بیایید در مورد اینکه کارکرد رتبه بندی چیست و ارتباط سئو ارگانیک و گوگل چگونه است با هم صحبت کنیم.
قبل از اینکه بتوانیم در مورد سئو ارگانیک صحبت کنیم ، مهم است که ابتدا گوگل را بفهمیم و اینکه چرا چنین نقش مهمی در استراتژی سئو ارگانیک شما دارد.
گوگل به عنوان یک موتور جستجو، مسئولیت بزرگی دارد. هدف اصلی یک موتور جستجوی محبوب، اطمینان از این است که وقتی کاربر به دنبال چیزی می گردد، آموزنده ترین و سودمندترین نتایج ممکن را به وی بازگرداند.
گوگل می خواهد نتیجه ای را که ارائه می کند، منابعی کاملاً فراگیر باشند که با هدف کاربران از جستجو، مطابقت داشته باشد یعنی همان اطلاعاتی که می خواهند هنگام جستجو پیدا کنند.
نه تنها این ، بلکه گوگل همچنین به تجربه ای که کاربرانش در آن وب سایت خواهند داشت، اهمیت می دهد، به عنوان مثال به مواردی مانند UX وب سایت، سرعت بارگذاری اطلاعات و مدت زمان توقف کاربر در آن توجه می کند.
همه ی این عوامل، نقش مهمی در رتبه بندی جستجوی ارگانیک و مکانی که سایت شما در SERP ها ظاهر می شود ، دارند.


سئو ارگانیک چگونه کار می کند؟

اگر هدف اصلی گوگل ارائه بهترین نتایج ممکن برای کاربران باشد ، هدف سئو ارگانیک ایجاد یک وب سایت و محتوا است که شایسته رتبه برتر گوگل باشد.
اگر می خواهید وب سایت شما در SERP ها* رتبه بالایی داشته باشد، بسیار مهم است که سئو ارگانیک را انجام داده باشید.
یک استراتژی مناسب در سئوی ارگانیک، شامل تکنیک هایی است که برای بهبود وب سایت شما در راستای هم کار می‌کنند.
برخی از استراتژی های سئو ارگانیک عبارتند از:
تحقیق در مورد کلید واژه ها: وقتی کلمات کلیدی و عبارات مربوط به شغل شما را جستجو می کنند ، وب سایت شما در صدر SERP ها قرار می گیرد ، بنابراین باید در مورد کلمات کلیدی مورد نظر خود به خوبی تحقیق کنید.
تولید محتوا: تولید انواع مختلفی از محتوا با هدفِ قرار دادن کلمات کلیدی با ارزش برای بکارگیری در سئوی ارگانیک.
ساخت نمایه لینک دهی داخلی: اطمینان یابید که صفحات سایت شما دارای پیوندهایی به صفحات دیگر در سایت شما هست، بنابراین ربات های جستجوگر می توانند به خوبی در سایت شما بخزند و صفحات آن را فهرست بندی کنند.
اضافه کردن مالتی مدیا به محتوا: اضافه کردن عناصر بصری مانند تصاویر، اینفوگرافیک ها و فیلم ها به صفحات سایت برای جذب بازدید کنندگان و تشویق آنها به صرف وقت بیشتر در سایت، بسیار موثر خواهد بود.
مطمئن شوید که استفاده از سایت شما آسان و از نظر زیبایی شناسی دلپذیر است: کاربری سایت خود را برای بازدید کنندگان تا حد امکان ساده کنید تا بتوانند اطلاعات مورد نظرشان را به سرعت بیابند. همچنین از درست بودن دکمه ها و فرم ها و به روز بودن طراحی سایت خود اطمینان حاصل کنید.
بهینه سازی زمان بارگذاری صفحه: اطمینان پیدا کنید که بارگذاری صفحات سایت شما بیش از دو یا سه ثانیه طول نمی کشد تا کاربران آن را ترک نکنند.
افزودن تگ Alt به تصاویر: اضافه کردن متن توصیفی به تصاویر به صورت کد، برای اطمینان از اینکه گوگل می تواند بفهمد مفهوم این تصاویر چیست و ارتباط آنها با محتوا چگونه است.
در مجموع، این تکنیکها با کمک هم، ساختاری را پدید می آورند که بر اساس آن، الگوریتم رتبه بندی گوگل، سایت شما را در رتبه ی بالاتری در SERPs قرار می دهد.

افزایش رتبه شما در SERP با استراتژی پنج مرحله ای سئو ارگانیک

اکنون که می دانید سئو ارگانیک چیست ، شاید از خود بپرسید که چگونه می توانید این اطلاعات را به یک استراتژی مؤثر برای تجارت خود تبدیل کنید.
بیایید به یک استراتژی پنج مرحله ای در سئو ارگانیک بپردازیم که مطمئناً وب سایت شما را مورد توجه گوگل قرار می دهد. البته شاید بخواهید فقط برخی از این مراحل را انجام دهید.

مرحله اول: انجام تحقیقات درباره کلمات کلیدی

تحقیقات در مورد کلمات کلیدی بسیار مهم است - در حقیقت ، بعضی ها می گویند که این مبنای استراتژی های مؤثر سئو ارگانیک است.
هنگامی که تحقیق در مورد کلمات کلیدی را انجام می دهید ، از ابزاری مانند keywordtool.io برای شناسایی کلمات کلیدی با ارزش برای تجارت و صنعت خود استفاده کنید. با وارد کردن کلمات کلیدی مرتبط با محصولات یا خدمات خود شروع کنید.
از طریق این ابزار، می توانید تغییرات کلمات کلیدی مد نظرتان، میزان جستجوی آنها، رقابت میان آنها و ارزش هر کلیک را مشاهده کنید.
در حالت ایده آل، شما می توانید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که حجم جستجوی ماهانه بالا و رقابت میان آنها کم است – پیدا کردن کلمات کلیدی درست، همان فوت کوزه گری است.
هنگام انتخاب کلمات کلیدی، باید در نظر داشته باشید که انواع کلمات کلیدی کوتاه و بلند را برگزینید. کلمات کلیدی کوتاه، کلمات کلیدی عمومی تری هستند مانند "کیک بستنی". کلمات کلیدی بلند، کلمات و اصطلاحاتی خاص هستند مانند "بستنی با تکه های شکلات".
همانطور که مشاهده می کنید این کلمات کلیدی بسیار متفاوت هستند و جستجوگرهایی را با اهداف متفاوت جذب می کنند.
اگر یک بستنی فروشی را اداره می کنید و یا مطلبی می نویسید که کلمه کلیدی "بستنی کیک" را در نظر دارد، قرار است روزگار سختی را در رتبه بندی نتایج جستجو برای آن کلمه کلیدی داشته باشید!
چرا؟ زیرا هزاران بستنی فروشی دیگر نیز در تلاشند تا برای همین کلمه کلیدی، رتبه بهتری را در صفحه نتایج، کسب کنند.
organic seo

organic seo
همانطور که در تصویر می بینید میزان جستجوی کلمات کلیدی خیلی بالاست، اما رقابت نیز وجود دارد.
از طرف دیگر، اگر در صفحه تان، مطلبی می نویسید که کلید واژه بلند "بستنی با تکه های شکلات" را هدف قرار می دهد، زمان بسیار کوتاه تری برای رتبه بندی نیاز خواهید داشت، زیرا هر بستنی فروشی، درباره آن محصول محتوا ایجاد نمی کند. میزان جستجو بسیار کمتر است، اما رقابت نیز وجود دارد.
ببینید چرا تحقیقات کلمات کلیدی بسیار مهم است؟


مرحله دوم: برای هدفمندترین واژگان کلیدی خود، محتوا ایجاد کنید

organic seo
بعد از اینکه لیستی از کلمات کلیدی را انتخاب کردید که به طور مؤثر مخاطبان شما را هدف قرار می دهد ، نوبت به نوشتن آن رسیده است.
گوگل، این محتوا را در نتایج جستجو، تاثیر می دهد. بنابراین همانطور که قبلاً هم گفتیم آموزنده و مفید بودن مطلبی که می نویسید برای کسب رتبه های ارگانیک بالاتر، مهم است.
شما می توانید برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی خود محتواهای متنوعی را منتشر کنید.
به عنوان مثال، راه اندازی یک وبلاگ به شما این امکان را می دهد که یک موضوع مشخص را با استفاده از محتوای جدید ایجاد و پیگیری کنید، که اتفاقا گوگل هم این حرکت را دوست دارد. همچنین شما می توانید محتواهای حجیم منتشر کنید که به طور معمول بیش از 2000 کلمه دارد. گوگل، عاشق محتواهای حجیم است زیرا ثابت می کند که شما متخصص آن موضوع هستید.
مهم نیست که چه نوع محتوایی را برای نوشتن انتخاب می کنید، فقط باید تلاش کنید تا بهترین اطلاعات ممکن را در مورد کلید واژه هدف خود به کاربران ارائه دهید.

مرحله سوم: در محتوای خود از چندرسانه ای (Multimedia) نیز استفاده کنید

یکی از مهمترین نکات سئو ارگانیک، اضافه کردن مولتی مدیا یا همان چندرسانه ای به محتوای خود است. اگرچه ممکن است چندرسانه ای بی اهمیت به نظر برسد، اما به هیچ وجه اینطور نیست. در حقیقت ، افزودن چند رسانه ای، برد و نفوذ محتوای شما را بیشتر می کند.
نخست، وقتی می گوییم چندرسانه ای، در مورد تصاویر، اینفوگرافیک ها و حتی فیلم ها صحبت می کنیم . این نوع محتوا برای از بین بردن خشکی و یکنواختی متن فوق العاده است و به نگه داشتن کاربران در صفحه، به شما کمک می کند.
اما چندرسانه ای ها چگونه به نفع سئو ارگانیک شما عمل می کنند؟
organic seo
وقتی شما کاربران را در صفحات سایت خود درگیر می کنید در حقیقت، آنها را برای مدت طولانی تری در سایت خود نگه داشته اید. همانطور که قبلاً اشاره کردیم مدت توقف یا مدت زمانی که کاربران در وب سایت شما می‌مانند، یک عامل مهم در رتبه بندی گوگل به شمار می آید.
هر نکته ای در صفحات سایت شما که بتواند یک ثانیه بیشتر، کاربران را بر روی سایت شما نگه دارد و مدت توقف آنها را بر روی سایت شما افزایش دهد در رتبه بندی نتایج جستجو به نفع سایت شما خواهد بود.

مرحله چهارم: سرعت صفحه سایت خود را بهینه کنید

organic seo
قبلا گفتیم که سرعت صفحه یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در رتبه بندی گوگل است.
این نکته را در نظر بگیرید!
بیش از نیمی از کاربران که از طریق موتورهای جستجو به سایت شما می آیند (دقیقا 53 درصد)، اگر بارگذاری سایت بیش از سه ثانیه طول بکشد، وب سایت تان را ترک می کنند. اگرچه این سرعت خیلی بالاست، اما با تکنولوژی امروزه دور از دسترس نیست.
در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در هنگام بهبود سرعت صفحه خود در نظر بگیرید:
فشرده سازی تصاویر: اگرچه تصاویر بزرگ در وب سایت شما زیبا به نظر می رسند ، اما سرعت صفحه شما را پایین می آورند. می توانید برای فشرده سازی تصاویر خود از ابزاری مانند Kraken.io استفاده کنید و همچنان زیبایی آنها را حفظ کنید!
کاهش تعداد تغییر مسیرها (Redirect): اگر وب سایت شما تغییر مسیرهای زیادی دارد می تواند سرعت صفحه شما را کاهش دهد زیرا سرور مجبور است به دنبال دو صفحه جداگانه (صفحه هدف و صفحه ارجاع دهنده) باشد.
حافظه پنهان مرورگر (Browser Caching): حافظه نهان مرورگر هنگام بازدید از سایت شما، منابع وب سایت را در رایانه های محلی ذخیره می کند. این کار باعث می شود سرعت بارگیری صفحات افزایش یابد، زیرا به جای بارگیری مجدد، مرورگر ذخیره منابع "را به خاطر می آورد" و بارگذاری صفحات از این طریق سرعت بیشتری می گیرد.
اگر در بارگیری سریعتر وب سایت خود جدی هستید ، خدمات بهینه سازی سرعت صفحات سایت را از پالیز بخواهید.

مرحله پنجم: ساختار لینک دهی داخلی خود را بهینه کنید

وقتی با شما لینک دادن صفحات به یکدیگر، لینک دهی سایت خود را اصلاح و بهینه سازی می کنید در حقیقت کار را برای فهرست برداری (Crawl) گوگل از سایت تان آسان می کنید.
برای این که گوگل مشخص کند که صفحات شما دارای چه رتبه بندی هستند رباتهای جستجو ابتدا باید آنها را فهرست کنند. فهرست بندی به آنها اجازه می دهد تا دریابند که اهداف کلمات کلیدی محتوای شما چیست، تصاویر شما چه چیزی را نشان می دهند و موارد دیگر.
حال اگر می خواهید گوگل بتواند به آسانی همه صفحات سایت خود را پیدا کرده و فهرست کند، به فکر ایجاد ساختار پیوند داخلی قوی باشید.
شما می توانید این کار را با لینک دادن به صفحات دیگر در محتوای سایت خود انجام دهید. به عنوان مثال، اگر در یکی از صفحات درباره خدمات خود صحبت می کنید و از سوی دیگر، یک وبلاگ دارید که در آن اطلاعات بیشتر به کاربران خود ارائه می کنید، کافی است که در آن صفحه خدمات به صفحه وبلاگ خود لینک دهید.
به همین ترتیب، می توانید از وبلاگ خود به صفحه محصول یا خدمات روی سایت لینک دهید.
حالا نوبت به انجام تمرین سئو ارگانیک می رسد:
این کار را با تمام صفحات سایت خود انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که تمام لینک ها، به هم متصل هستند. البته، سلسله مراتب صفحات وب سایت خود را هنگام لینک داخلی در نظر بگیرید.

organic seo

برای شروع سئو ارگانیک آماده هستید؟ وقت آن رسیده که به آب بزنید

organic seo
آیا مایل هستید از یک متخصص برای انجام فرآیند سئو ارگانیک کمک بگیرید؟
اگر بعد از خواندن فرایند استراتژی های پنج گانه ما احساس خوبی ندارید به هیچ وجه نگران نباشید.
اگرچه می توانید سئو ارگانیک را به تنهایی انجام دهید، اما این یک کار بزرگ است و ما معمولاً استفاده از خدمات یک متخصص سئو ارگانیک مانند پالیز را توصیه می کنیم.
ما نزدیک به دو دهه است که در زمینه نرم افزارهای تحت وب و آنلاین فعالیت داریم و قبلاً نتایج شگفت انگیزی را برای مشتریان خود به ارمغان آورده ایم. 
همچنین ما هشت مشتری بانکی در میان مشتریان مان داریم که ثابت می کند ما متخصص این امر هستیم.
اگر می خواهید با بهترین شرکت جستجوگرهای ارگانیک در ایران کار کنید، در صورت تمایل با ما تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری در مورد خدمات سئو ارگانیک ما کسب کنید!
برای شروع کمپین سئو ارگانیک خود آماده هستید؟ پس برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه پالیز چگونه می تواند در مورد چالش های سئو به شما کمک کند با 02122824433 تماس بگیرید یا همین امروز برای ما ایمیل بفرستید.



پانوشت :  
SERP* یا SERPs مخفف عبارت Search Engine Result Page است. صفحه نتایج موتور جستجو پاسخ گوگل به جستجوی کاربر است. SERPs معمولاً شامل نتایج جستجوی ارگانیک، نتایج گوگل ادوردز، پاسخ برجسته گوگل (Featured Snippet)، گراف دانش (Knowledge Graph) و ویدیو هستند.
به‌عبارت‌دیگر:
شما عبارتی را در گوگل تایپ می‌کنید و SERP همان چیزی است که به شما برمی‌گرداند.

نظر شما
لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
نظرات کاربران