منتظر کسی نباشید، خودتان دست به کار شوید

سئو ؛ بهینه شدن در دنیای امروز

ابزارها و نرم افزارهای زیادی وجود دارند که می توانند به شما در بهبود عملکرد وب سایت تان کمک کنند، اما جای نگرانی نیست ! اگر نمی دانید کدام ابزار ارزشش را دارد، به خواندن ادامه دهید!...

تیر 31, 1400     921 نفر

ابزارها و نرم افزارهای زیادی وجود دارند که می توانند به شما در بهبود عملکرد وب سایت تان کمک کنند، اما انتخاب این که کدام یک برای شما مناسب و کدام یک نامناسب است دشوار خواهد بود. به حدی که ممکن است به راحتی تمام پول تان را برای گزینه هایی که واقعا به کارتان نمی آیند تلف کنید و یا حتی بدتر از آن، ممکن است از گزینه ای غافل شوید که بیشترین ارزش را برای رشد سایت شما داراست.
جای نگرانی نیست ! اگر نمی دانید کدام ابزار ارزشش را دارد، به خواندن ادامه دهید!

گفتگوی زنده (Live chat)

بر اساس تحقیقات انجام شده (البته بین المللی!) گفتگوی زنده بهترین و موثرترین راه خدمات رسانی تحت وب به مشتریان در جهان است. میزان رضایت مشتریانی که از کانال های ارتباطی سایت بهره می برند در مقایسه بین گفتگوی زنده 73% ، ایمیل 61% و تلفن 44% کاملا هویداست.
جای تعجب نیست چرا که گفتگوی زنده، راه حلی برای ارائه خدمات 724 (شبانه روزی یا 24 ساعته و در طول هفته) و فوری به مشتریان گیج یا ناراضی است که بیشتر، سوالات و مشکلات ساده ای دارند.
ارائه خدمات پشتیبانی لحظه ای، از طریق گفتگوی زنده، می تواند در کسب رضایت مشتریان و افزایش اعتبار برندتان به شما کمک کند. به عنوان مثال اگر خطایی رخ دهد، گفتگوی زنده به کنترل شرایط یا جلوگیری از پیامدهای منفی آن کمک می کند.
همچنین به شما در کاهش خریدهای ناموفق، افزایش روند تغییرات مثبت و رونق بخشی به فروش، کمک می کند.
نوآوری های مداوم در زمینه فناوری هوش مصنوعی باعث شده تا چت بات ها، امکان پشتیبانی کامل 724 را از طریق گفتگوی زنده داشته باشند. بنابراین، این راه حل پشتیبانی از مشتری در مقایسه با سایر راه حل‌های سنتی، مقرون به صرفه تر است.
البته اگر شما نیز قصد راه اندازی این سرویس در سایت خود را دارید بهتر است قبل از راه اندازی، به امکان پاسخگو بودن در طی 24 ساعت شبانه روز و در طول هفته به خوبی فکر کرده و یا به فکر استفاده از چت بات‌های اختصاصی باشید!


پذیرش اجتماعی

هنگامی که بازدید کنندگان را به وب سایت خود جذب می کنید باید آنها را متقاعد کنید که می توانند به اندازه کافی به برند شما اعتماد کنند تا بتوانند خرید کنند.
بهترین راه برای ایجاد اعتماد و تقویت اعتبار برند شما، نشان دادن این است که مشتری های پیشین از خدمات شما راضی اند.
به عنوان مثال، می توانید از ابزارهای CRO* استفاده کنید که نشان می دهد اخیراً چند نفر محصول شما را خریداری کرده اند.
هنگامی که بازدید کنندگان وب سایت شما می بینند که شما مشتریان زیادی دارید، احساس نیاز فوری را در ایشان ایجاد می کند و اصطلاحا باعث FOMO** یا «ترس از دست دادن» می شود.
با استفاده از ابزارهای موجود مانند تعداد بازدیدکنندگان آنلاین و نظرات کاربران و ... این حس را در کاربران، تحریک می کنید که هرچه سریعتر برای خرید، تصمیم خود را بگیرند.
در حقیقت، بر طبق آمار، استفاده از راهکارهای مبتنی بر FOMO (ترس از دست دادن) می تواند روند تغییر و تحولات مثبت شما را تا 200٪ افزایش دهد، بنابراین این یک استراتژی است که قطعاً شما نمی توانید از آن چشم پوشی کنید.


کلیدهای اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی

جذب بازدید کنندگان و افزایش ترافیک یکی از بزرگترین چالش هایی است که هر وب سایت با آن روبرو است. در حالی که بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو بسیار مهم است، اما جستجوی ارگانیک تنها راهی نیست که مشتری بالقوه ی می تواند وب سایت شما را پیدا کند.
با نزدیک به 2 میلیارد کاربر رسانه های اجتماعی، بد نیست که از قدرت شبکه های اجتماعی برای جذب بازدید کنندگان بیشتر به وب سایت خود استفاده کنید.
علاوه بر این، رسانه های اجتماعی فضایی مجازی است که به افراد همفکر اجازه می دهد افکار و علایق خود را به اشتراک بگذارند. این امر به ویژه برای دستیابی به گروه های مخاطبان با محوریت سلیقه ها و علایق تجاری خاص، بسیار مفید است.
افزودن دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی به وب سایت باعث می شود بازدیدکنندگان شما بتوانند مطالب خود را در کانال های شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و این باعث می شود شانس شما برای دستیابی به مشتریان جدید و افزایش ترافیک وب سایت تان بهبود یابد.


ابزارهای بهینه سازی

از درج کلمات کلیدی و بهینه سازی محتوا گرفته تا پالایش وب سایت و تجزیه و تحلیل آن، همگی ابزار جذب جستجوگرها هستند که در تشخیص چگونگی بهینه سازی وب سایت تان بسیار ضروری اند.
این ابزارها به شما کمک می کنند وب سایت خود را هم برای موتورهای جستجو و هم برای بازدید کنندگان وب سایت، قابل دسترسی تر کنید.
این ابزارها، در وقت ارزشمند شما صرفه جویی می کنند در غیر این صورت، شما می بایست زمانی را صرف ممیزی وب سایت و اندازه گیری میزان پیشرفت و تشخیص KPI ها*** می کردید. با خودکار کردن بیشتر فعالیت‌های SEO ، زمان و منابع بیشتری برای سایر جنبه های استراتژیک بازاریابی خود خواهید داشت. فعالیت هایی که به راحتی نمی توانند خودکار شوند.
همچنین می توانید از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی برای یافتن کلمات کلیدی بهتر استفاده کنید. یافتن راه حلِ کشفِ کلمات کلیدی ارزشمند بر اساس حجم جستجو، کار ساده ای نیست. مخصوصا اگر بخواهید مراقب رقبا نیز باشید. اما به هر حال این تنها نکته ای نیست که ابزارهای جستجو به آن توجه دارند.
حقیقت این است که تهیه لیست مشخصی از ابزارهایی که هر وب سایت به آن نیاز دارد دشوار است.
مشاغل و صنوف مختلف، نیازهای متفاوتی دارند، بنابراین احتمالاً به چیزهایی بیش از این چهار ابزار نیاز دارید. با این وجود، فارغ از اندازه تجارت، مدل کسب و کار، موقعیت و جایگاه شما، این ابزارها به شما کمک می کنند تا وب سایت خود را به سطح متفاوتی برسانید، بازدید کنندگان بیشتری را جذب نموده و در نهایت، تغییرات گسترده تری ایجاد کنید.



پانوشت:

CRO * به فرآیندی که باعث افزایش درصد نرخ تبدیل در قسمت‌های مختلف سایت می شود CRO (مخفف کلمه Conversion Rate Optimization) یا بهینه سازی نرخ تبدیل می گویند. برای مثال اگر 100 نفر از کاربران، صفحه محصول شما را ببینند و تنها 2 نفر از آنها خرید کنند نرخ تبدیل (Conversion Rate) برای خرید محصول مورد نظر ۲٪ می شود (2 تقسیم بر 1۰۰). با تردد کاربران در سایت یا اپلیکیشن شما از قسمتی به قسمت دیگر در هر مرحله نرخ تبدیل متفاوتی شکل می گیرد. با افزایش نرخ تبدیل و برطرف کردن موانعی که کاربران هنگام تعامل با سایت مواجه می شوند، می توان استفاده از ترافیک کاربران ورودی را بهینه سازی کرد.

FOMO ** یا همان ترس از دست دادن (مخفف کلمه Fear of Missing out) سندرمی است که با ورود گوشی های تلفن هوشمند به وجود آمد. به صورت خلاصه می توان ترس از دست دادن (FOMO) را این گونه تعریف کرد: «ترس از این که در زمان غیبت فرد در شبکه های اجتماعی، او از اتفاقات مهمی بی خبر بماند.» از آن جایی که گوشی های هوشمند تلفن همراه و شبکه های اجتماعی امکان ارتباط بسیار نزدیکی میان افراد به وجود آوردند و اطلاعات بسیار زیادی در شبکه های اجتماعی رد و بدل می شود، هر ساعت عدم حضور یک فرد در شبکه های اجتماعی معمولا به منزله این است که از اطلاعات بسیار زیادی که در آنجا رد و بدل شده است عقب مانده است.

KPI *** روشی برای سنجش میزان خوب بودن عملکرد افراد و یا در سطح کلان‌تر میزان خوب بودن عملکرد سازمان و یا یک واحد سازمانی است. KPI (مخفف کلمه Key Performance Indicator) و به معنای شاخص کلیدی عملکرد می‌باشد. شاخص KPI برای تمامی صنایع، سازمان‌ها و حتی کارهای شخصی می‌تواند استفاده شود. این شاخص باید در دوره‌های زمانی مشخص ارزیابی شود و با معیارهای عملکرد در زمان گذشته مورد مقایسه قرار بگیرد.

نظر شما
لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
نظرات کاربران