6 راه برای بهبود سئوی کسب و کار کوچک تان در سال 2020

6 راه برای بهبود سئوی سایت شما

بیش از 80 درصد کسب و کارهای کوچک به دلیل مسائل مربوط به نقدینگی شکست می‌خورند. امروزه این مسئله‌ی مهمی است، چرا که ایالات متحده و اقتصاد جهانی با احتمال رکود اقتصادی روبرو هستند. اما سئو برای دست یابی به مشتریان هدف و افزایش بازدید بسیار مهم و حیاتی است. به همین دلیل است که تنها در ایالات متحده سرمایه گذاری در سئو به 80 میلیارد دلار رسیده و قرار است به رشد خود ادامه دهد...

تیر 31, 1400     1090 نفر


* نوشته جی تی ریتون



کسب و کارهای کوچک با رقابت شدید میان برند های معروف و شناخته شده روبرو هستند، اما همچنان کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید بدون داشتن بودجه‌ای کلان سئوی خود را تقویت کنید. 
ایجاد یک استراتژی سئو به زمان، تحقیقات و سرمایه‌گذاری نیاز دارد؛ و هرچند که بتوانید دو مورد اول را مدیریت کنید اما هزینه کردن برای کسب و کارهای کوچک به مراتب سخت تر است. - بیش از 80 درصد کسب و کارهای کوچک به دلیل مسائل مربوط به نقدینگی شکست می‌خورند. امروزه این مسئله‌ی مهمی است، چرا که ایالات متحده و اقتصاد جهانی با احتمال رکود اقتصادی روبرو هستند. 
اما نمی‌توان این را نادیده گرفت: سئو برای دست یابی به مشتریان هدف (بازار هدف) و افزایش بازدید بسیار مهم و حیاتی است. به همین دلیل است که تنها در ایالات متحده سرمایه گذاری در سئو به 80 میلیارد دلار رسیده و قرار است به رشد خود ادامه دهد. 
با این حال سئوی خوب نیازی به صرف هزینه های کلان ندارد. حتی کوچک ترین کسب و کارها هنوز می‌توانند با بودجه‌ای محدود یک استراتژی سئوی با کیفیت را به کمک ابزارها و تکنیک های موثر و مختلف ایجاد کنند. در اینجا به برخی از بهترین روش های سئو در سال 2020 اشاره شده است. 



چرا سئو برای کسب و کارهای کوچک بسیار مهم است؟


یکی از بزرگترین دلایل اهمیت بسیار زیاد سئو برای کسب و کارهای کوچک این است که بازدید های ارگانیک منشا بیش از نیمی از ترافیک تمامی وبسایت ها هستند، حال آنکه بازدید های پرداخت شده تنها 15 درصد آن را تشکیل می‌دهند. 
حتی اگر موافق بازدیدهای پرداخت شده هستید، جالب است که بدانید بین 70 الی 80 درصد از مردم نتایج پرداخت شده را کاملاً نادیده می‌گیرند، و برخی حتی نسبت به کسب و کارهایی که به صورت پولی ثبت شده‌اند بی اعتماد هستند. 
تمرکز بر روی سئو به کسب و کارهای کوچک کمک می‌کند تا وبسایت هایی کاربرپسند (user-friendly) را ایجاد کنند که دارای پیمایش (navigation) بدون اشکال و محتوای ارزشمند هستند و به حل مسائل سهولت می‌بخشند. این امر به تجربه مشتری قوی تری منجر می‌شود به گونه‌ای که 66 درصد از کاربران آن را مهم تر از قیمت گذاری می‌دانند. 
با افزایش ترافیک وبسایت از طریق سئوی موثر، کسب و کارها می‌توانند داده های بیشتری را به منظور تجزیه و تحلیل جمع آوری کنند که این باعث می‌شود تا در طول زمان مخاطبین خود را بهتر بشناسند. 
شش کاری که برای کمک به سئوی خود می‌توانید انجام دهید. 
کارهای زیادی وجود دارد که می‌تواند برای کمک به سئوی کسب و کار خود انجام دهید. کارشناسان می‌توانند لیستی تقریباً بی نهایت طولانی را به شما ارائه دهند. در اینجا برخی از مهم ترین مکان ها برای شروع آمده است. 

1. یک وبلاگ ایجاد کنید

هر کسب و کار کوچک بدون وبلاگ فرصت گسترش دسترسی و افزایش ترافیک خود را از دست می‌دهد، چرا که کمپانی هایی که وبلاگ منتشر می‌کنند 97 درصد بیش از کمپانی های بدون وبلاگ بک‌لینک دریافت می کنند
وبلاگ نویسی روشی ساده برای افزودن کلمات کلیدی به یک وبسایت به صورت ارگانیک است و تولید مداوم محتوای تازه به معنای آن که شاخص گذارهای موتور جستجو بیش از معمول به سایت شما مراجعه خواهند کرد. این شاخص گذارها احتمالاً به دنبال شناخت محتوای ارزشمندی هستند که در طول زمان ساخته شده و رتبه‌بندی وبسایت را افزایش می‌دهد. 
ایجاد پرسوناها بر اساس اهداف مخاطب، سن، عادات خرید، علایق و غیره می‌تواند به کسب و کارها در به حداکثر رساندن اهمیت و اعتبار پست های وبلاگ شان کمک کند. 

2. وبسایت خود را برای دستگاه های موبایل بهینه سازی کنید

چندی پیش گوگل الگوریتم mobile-first indexing را ایجاد کرد تا با استفاده از نسخه موبایلی صفحات وب، رتبه بندی آنها را انجام دهد. این امر برای اطمینان از این موضوع است که جستجوگران موبایلی آنچه که نیاز دارند را به راحتی و به شکلی کارآمد بیابند، چرا که بیش از نیمی از  تمامی جستجو ها از دستگاه‌های موبایل انجام می‌شود. 
کسب و کارهای کوچکی که بودجه‌ی محدودی نیز دارند می‌توانند با استفاده از ابزار رایگان گوگل به نام mobile-friendly test بررسی کنند که وبسایت آنها تا چه میزان برای گوشی های هوشمند بهینه سازی شده است. کاهش دفعات لود شدن، فعالسازی فریم‌ورک موسوم به صفحات موبایلی سریع (AMP) و کاهش محتوای رسانه‌ای همگی به افزایش عملکرد موبایلی کمک خواهند کرد. 

3. به متادیتا [فراداده] ها توجه کنید

عوامل زیادی وجود دارند که بر رتبه‌ بندی یک کسب و کار کوچک در گوگل تاثیر می‌گذارند. متادیتا اگر تنها عامل نباشد، اما همچنان یک عامل مهم در رتبه بندی است. 
بهینه سازی متادیتای یک وبسایت شامل اصلاح عناوین، توضیحات و آدرس های وب به منظور افزایش بازدید است. عناوین باید کلمات کلیدی هدف در صفحه را در بر بگیرند بدون آنکه روی خوانایی محتوا تاثیر بگذارند. توضیحات متا (Meta descriptions) نباید از 160 کاراکتر فراتر رفته و بایستی خلاصه‌ای سریع از محتوا یا منظور صفحه را ارائه کند. آدرس های گوگل عمدتا شامل کلمات کلیدی اما کوتاه هستند، چرا که آدرس های طولانی می‌توانند موتورهای جستجو را در پیدا کردن محتوای یک صفحه به تقلا بیاندازد. 

4. یک نقشه سایت بسازید

ایجاد نقشه سایت به کار موتورهای جستجو از طریق برطرف کردن ریسک خطاها سهولت می‌بخشد، به خصوص برای وبسایت های بزرگ و یا آنهایی که تعداد کمی لینک خارجی دارند. 
ایجاد نقشه های سایت کار راحتی است و ابزارهای رایگان زیادی وجود دارند که این کار را برای شما انجام می‌دهند. یکی از مواردی که ممکن است مدنظر داشته باشید XML Sitemaps است، اما تعداد بسیاری از آنها وجود دارد. هنگامی که نقشه سایت کامل شد آن را از طریق سرچ کنسول در گوگل ثبت کرده و به روت فولدر وبسایت خود اضافه کنید. 

5. از ابزارهای ارزان قیمت استفاده کنید

ابزارهای سئویی وجود دارند که کاملاً رایگان بوده و یا در ابتدا رایگان هستند [فریمیوم] و امکان استفاده از آنها برای کسب و کارهای دارای بودجه‌ی محدود وجود دارد. یکی از آنها SEMrush نام دارد که بسیار محبوب است. این ابزار آنالیزی جامع و کامل از سئوی هر وبسایت را انجام داده و تجزیه و تحلیل رقابتی، جستجوی عناوین و دیگر موارد را برای وبسایت شما بر عهده می‌گیرد. 
گزینه‌ی رایگان دیگر امتحان کردن GrowhBar است. این ابزار با میزکاری کاربرپسند که از صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) قابل دسترسی است، برای کشف کلمات کلیدی و بک‌لینک ها، بررسی اعتبار دامنه و شناسایی ارزش ترافیک ایجاد شده ایده‌آل می‌باشد. 
در نهایت Google PageSpeed Insights را امتحان کنید. این ابزار رایگان سرعت هر وبسایت و تجربه کاربری را با دیدی مبتنی بر امتیاز بررسی می‌کند. از این ابزار برای شناسایی صفحات کند و روش های بهبود سرعت آنها استفاده کنید. 

6. مشتریان را به نظرسنجی دعوت کنید

نظرات به چندین روش به کسب و کارهای کوچک کمک می‌کند. ابتدا هنگامی که در صفحات نتایج موتور جستجو ظاهر می‌شوند به ایجاد اعتبار و کسب اعتماد کمک می‌کنند. دیدن اینکه یک شرکت پنج ستاره دارد درحالی که دیگران سه یا چهار ستاره هستند تصمیم‌گیری مشتریان را ساده‌تر می‌کند، چرا که 88 درصد مردم به نظرات آنلاین به اندازه‌ی یک توصیه‌ی شخصی اعتماد دارند. 
ترغیب مشتریان به نظر دادن باعث ایجاد محتوای تازه تری در ارتباط با کسب و کار شما می‌شود و اگر نظرات آنها شامل کلمات کلیدی هم بشود چه بهتر! از مشتریان خود دعوت کنید که پس از خرید خود چه در گوگل و یا وبسایت های مشخص برای نظردهی، نظرات خود را بنویسند. 

از این نکات برای ایجاد یک استراتژی سئوی موثر و اقتصادی در سال 2020 استفاده کنید. کسب و کارهای کوچک با رقابت شدید میان برند های معروف و شناخته شده روبرو هستند، اما همچنان کارهای زیادی وجود دارد که ‏می‌توانید بدون داشتن بودجه‌ای کلان سئوی خود را تقویت کنید‏. 
از ابزارها استفاده کرده و خود را ملزم به انتشار محتوای جدید به طور منظم کنید. با گذر زمان حتی کوچک ترین کسب و کار می‌تواند به افزایش دیده شدن خود و صعود در صفحات نتایج موتور جستجو کمک کند. 
 

 

نظر شما
لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
نظرات کاربران